19 d’abr. 2011

Gr-33 Sant Joan - Les Useres

Este dissabte passat es va realitzar una nova eixida del CMV que ens va portar des de Sant Joan de Penyagolosa fins a Les Useres per una de les rutes de llarg recorregut més transitades de la província de Castelló, el GR-33, també conegut com a Sender de la Lluna Plena. Dic això de una de les rutes mes transitades, no sols perque durant la jornada ens vam trobar amb diversos de grups de caminants i corredors, sino pel fet que per ella discorren dos dels esdeveniments, un religiós i un altre esportiu,  més multitudinaris que se celebren en la província: Els Pelegrins dels Useres i la Marató i Mitja.

Estatua en homenatje als Pelegrins de Les Useres
 Recordar que este recorregut va ser declarat Monument Natural, per un decret del 13 d'abril de l'any 2007, per part de la Conselleria de Medi Ambient.
Anem en la cronica:

Vam quedar a les 7:45 del matí en la plaça del Dau i amb una puntualitat poc usual en les eixides del Club, ens vam repartir en diferents cotxes i ens vam dirigir cap a l'ermitori de Sant Joan de Penyagolosa, lloc d'inici de la ruta.
Després de deixar els vehicles en l'esplanada prèvia a l'ermitori comencem la ruta seguint les marques del GR-33, que en un suau pendent, ens portaria fins al Pla de la Creu. Una vegada allí, i després de fer-nos la foto de grup que se'ns havia oblidat fer-nos a l'inici de la ruta, vam reprendre la ruta descendint el Marinet cap a Xodos. Ja durant el descens ens trobem amb un grup de senderistes de Betxí que l'ascendien cap a Sant Joan.

Foto de grup al Pla de la Creu
Abans d'arribar a Xodos ens vam desviar del GR-33 per a visitar la Font de l'Arxivello, realitzant una lleugera drecera en el camí.
Paradeta a la Font de l'Arxivello

Font de l'Arxivello (Xodos)
 La següent parada, esta obligatòria, va ser a Xodos, on esmorzaríem.

Preparant-nos per a esmorzar

Mai pot faltar-ne a una caminata.....

Com a anecdota cal dir que només arribar a Xodos, ens trobem amb tres companys del CM At-zenet, a part d'alguns altres corredors més, que estaven preparant la MiM.
Una vegada recuperades les forces amb l'esmorzar vam posar direcció a la Lloma Bernat, tram del recorregut on ens vam trobar amb un altre grup de senderistes, en este cas de l'Alcora.

Deixan't Xodos enrere
 Després d'un prolongat i suau ascens amb un últim tram més empinat arribem per fi a lloma cimera per a després d'un curt tram pla, encarar un tram de fort descens fins al Mas d'Aicart, on, després d'una breu parada per a esperar els companys que s'havien quedat un poc ressagats vam tornar a emprendre la ruta fins a l'ermita/castell de Sant Miquel dels Torroselles, lloc inicialment previst per a dinar.

El tram mes dur de la pujada a la Lloma Bernat

El primer tram de baixada de la Lloma Bernat

Esperan't als companys al Mas D'Aicart

Vam arribar a Sant Miquel de les Torroselles al voltant de les 13:00,  pel que decidim continuar i realitzar la parada del menjar més endavant.

Vam eixir de Sant Miquel dels Torroselles descendint fins al fons d'un barranc per a immediatament tornar a ascendir en una forta pendent. Este tram el vam realitzar ja acompanyats d'una lleugera pluja que no ens abandonaria fins quasi finalitzada la ruta.

Aproximadament a l'hora d'eixir de les Torroselles vam arribar al Mas Blai de la Vall (no sé si és la toponímia correcta, però així ve reflectit en la cartografia del GPS), on vam donar compte del dinar, regat amb un bon vi de les Useres.

D'ací ja només ens quedaven 7 quilòmetres amb dos curtes però intenses pujades i un prolongat descens fins a arribar la població de les Useres, on, com és habitual en una bona ruta, acabem en un bar refrescant el cos amb alguns refrescos, algunes cerveses i algun que altre Gin-tonic.

La penultima pujadeta

Després de esta pujada només queda un prolongat descens fins a Les Useres

La part mes "dura" de la jornada

Ja només quedava pujar-nos a l'autobús que ens portaria de tornada a Vistabella, o a Sant Joan a arreplegar els cotxes.